Our Students Testimony

NOORHAZIEMA IZURA BINTI AB LLAH
(Graduated)

Works at IIUM EDUCARE (International Islamic University) 

I choose IIC ODL program because :

“IIC ODL membantu orang yg bekerja untuk melanjutkan pelajaran dan dalam masa yang sama dapat menimba ilmu mengenai pendidikan awal kanak-kanak. Mula bekerja daripada zero pengetahuan tentang pendidikan awal kanak2. Bekerja semata2 minat dgn kanak2. Bila dah lama bekerja, baru sedar pengetahuan tentang pendidikan awal kanak2 tu kurang. jadi nekad sambung belajar utk tambah knowledge”

NURUL ADILA BINTI ZOLKIFLI
(Graduated)

Works at private kindergarden (Negeri Sembilan)

I choose IIC ODL program because:

“Saya mula bekerja sepenuh masa sebagai seorang guru tadika pada umur 19 tahun menggunakan kelayakan SPM shj. Pada hujung tahun 2018, ayah saya memperkenalkn kpd saya satu kaedah pembelajaran yg trbaru, ya itu Online Distance Learning di IIC. Saya pada mulanya kurang yakin dgn kaedah belajar secara online ni, tetapi selepas dah masuk kelas online ni, ianye sangat lah mudah dan menyenangkan utk saya. Saya boleh menimba ilmu dalam masa yg sama saya masih boleh bekerja. ODL ni waktu dia sgt flexible”

Nadhirah Binti Banarosh
(Ongoing)

Online Entrepreneur ( Serendah,Selangor)

I choose IIC ODL program because:

"Pengalaman saya dengan ODL ni saya rasa bersyukur sebab pilih jadi student odl di IIC. Lecturer semua baik & memahami sangat yang kita tak banyak masa. Jadi tak banyak assignment atau quiz yang terlalu membebankan. Tambahan pula, saya dah berkahwin. Bila join odl saya dapat kerja, luangkan masa dengan family & sambung belajar juga.Kenapa saya pilih IIC, sebab ada course yang saya nak dan masa kelas pun tidak menganggu kerja harian saya."